Drift och support
Vi ansvarar för att er IT-miljö fungerar och finns till för dig när du behöver hjälp i vardagen.
Vi ansvarar för att er IT-miljö fungerar och ger support när du behöver
Vi ansvarar för att er IT-miljö fungerar och finns till för dig när du behöver hjälp. Det kan vara allt ifrån att hjälpa dig om skrivaren krånglar till att se till att servrar, system och nätverk är igång och fungerar dygnet runt alla dagar i veckan. Vi ser också till så att system och programvaror är uppdaterade. Som till exempel att säkerhetsuppdateringar är installerade och att det finns backuper på allt för att ni snabbt ska kunna komma på banan om något oväntat händer. Vi jobbar med proaktivt underhåll av er IT-miljö som helhet och vi gör allt vi kan för att minimera riskerna för störningar och driftavbrott.
Vi ger support och hanterar användarkonton
Vi svarar på alla dina frågor om er IT-miljö, exempelvis funderingar kring den nyanställde som behöver tillgång till rätt utrustning, rätt system och information för att kunna utföra sitt jobb. Eller om användarna har önskemål om nya funktioner.
Vi erbjuder era medarbetare support och hjälper dig att hantera era användarkonton. Det betyder att vi ser till att alla har tillgång till de system och verktyg de behöver, oavsett vart de befinner sig och vilken enhet de vill jobba med. Det kan till exempel gälla e-post, datorer och mjukvara. Vi ser till att rätt personer får rätt åtkomst och behörigheter till system och filer med mera. Att varje användare kan jobba mobilt och flexibelt är självklart för många företag idag och vi hjälper er att hitta rätt lösningar som för just er.